fb pix
mortons travel

🎁 Foglalj okosan és nyerj vissza akár 1.000.000 Ft-ot*!

INCENTIVE, JUTALOMUTAK

Jelen oldalon kettő hasznos tartalmat ajánlunk az üzleti utazásokat szervezők figyelmébe:

1991 óta elkötelezetten szolgáljuk ki az utazási igényeket, legyen szó üzleti vagy szabadidős célokról. 2010-ben új alapokra helyeztük az üzleti utaztatást: a gyorsaság és átláthatóság került középpontba, miközben továbbra is nagy hangsúlyt fektetünk 

a személyes asszisztenciára 

és a versenyképes árakra. 

Utazási szolgáltatásaink részeként, kínáljuk az incentive utazásokat is, melyek nemcsak a munkavállalók motiválásában és elkötelezettségük növelésében játszanak kulcsszerepet, hanem jelentős mértékben hozzájárulnak a vállalat sikeréhez és növekedéséhez.


Jutalomutakból származó 5+1 munkavállalói előny

Az incentive utazás olyan különleges jutalom, amelyet a cégek a kiemelkedő teljesítményt nyújtó alkalmazottaknak vagy partnereknek kínálnak. Ez lehet egy egzotikus úti célra szervezett kirándulás, luxus vakáció vagy egy exkluzív esemény, amelyre a munkavállalók (cégtől függ, de van ahol családjukkal együtt) részt vehetnek, de láttunk már olyat is, hogy valaki több mint egy hetes túrára indult kikapcsolódni. 

Az ilyen utazások célja nem csak az elismerés kifejezése, hanem a munkavállalók motiválása és lojalitásuk növelése is. Az élmények és a kikapcsolódás révén az alkalmazottak feltöltődhetnek, új kapcsolatokat építhetnek, és még nagyobb lelkesedéssel térhetnek vissza a munkájukhoz. 

…és hogy ez miért is annyira fontos? Nézzünk néhány számadatot. 

1. Lojalitás és jobb munkavállalói morál

A Gavel International cikke taglalja, hogy  a munkavállalók 95%-át jobban motiválják az utazási ösztönzők, mint a magasabb fizetés. 

Amikor az alkalmazottak érzik, hogy vezetőik és a vállalat igazán értékelik őket, hajlamosabbak jobb hozzáállást tanúsítani. Az ösztönző utazások jelentősen javítják a munkavállalók morálját. A Site International Foundation és az Incentive Travel Council tanulmány adatai szerint az alkalmazottak 96%-a állítja, hogy az utazási ösztönzők motiválják őket, és a jutalmat elnyerők 72%-a nagyobb lojalitást érez a vállalat iránt.

2. Bevételnövekedés

Azok a szervezetek, amelyek nem pénzbeli jutalmakat, például ösztönző utazásokat kínálnak, háromszor nagyobb bevételnövekedést érnek el - árulta el a Gavel International cikke. Az utazási ösztönző programok alkalmazása 18%-kal növeli a termelékenységet, és egy jól kidolgozott ösztönző program 112%-os ROI-t eredményez. Az ösztönző programok célja, hogy motiválják az alkalmazottakat, hogy a legjobb teljesítményt nyújtsák. 

Az üzleti utazást ösztönző programmal kombinálva maximális ROI érhető el, mivel az utazás hatásai tartósabbak a pénznél. Azonos összegű pénzjutalom nem hoz ugyanilyen eredményt, így kisebb a megtérülés. Emellett, amikor a munkavállaló boldogan tér vissza egy utazásról, teljesítménye automatikusan javul.

3. Versenytársaktól való megkülönböztetés

A sikeres szervezetek tisztában vannak azzal, hogy a vállalat kézzelfogható és immateriális jutalmak kombinációjával tűnhet ki a versenytársak közül. Az Apple és az Amazon példája is mutatja, hogy a nagyvállalatok piaci értékének jelentős része immateriális javakból származik. A tőzsdén jegyzett cégek értékének több mint 80%-a immateriális eszközökhöz kötődik. 

A nem pénzbeli ösztönző programok 50-150%-kal hatékonyabbak az alkalmazottak megtartásában, elégedettségük növelésében és teljesítményük javításában, mint a kizárólag pénzbeli jutalmazási rendszerek.

4. Jobb kommunikáció, jobb teljesítmény

Tapasztalataink alapján a munkaadók gyakran tévesen feltételezik, hogy a munkán kívüli szocializáció csökkenti az alkalmazottak hatékonyságát. Azonban a csapattagok közötti szocializáció több mint 50%-kal javítja a kommunikációt, ahogy azt a Millertanner.com is alátámasztja. Az erős csapatkötelékek jelentős előnyökkel járnak a vállalat számára, mivel elősegítik a hatékonyabb kommunikációt, jobb koordinációt és gyorsabb döntéshozatalt. Egyik leghatékonyabb módszer a csapatkohézió erősítésére, ha lehetőséget biztosítunk számukra egy vállalati utazási ösztönző program keretében közösen utazni.

5. Csökken a felmondás és a betegszabadságok száma

Szakértők kutatásai azt mutatják, hogy a munkahelyi kiégés és a magas stressz jelentős problémát okoz a vállalatok számára. A CareerBuilder felmérése szerint 5 munkavállalóból 3 (61%) kiégettnek érzi magát, és 31% magas vagy rendkívül magas stresszről számol be. Még szabadságuk alatt is, 10-ből 3 alkalmazott (31%) ellenőrzi munkahelyi e-mailjeit, és közel ötödük (18%) bejelentkezik a munkahelyére.

A dolgozók stressze nemcsak egészségüket és jólétüket befolyásolja negatívan, hanem a munkakörnyezetet is súlyosan alááshatja. Az ösztönző utazások viszont növelik a munkavállalók bizalmát és erősítik a munkatársi kapcsolatokat, ami jelentősen csökkentheti a felmondások és a betegszabadságok számát.

+1 ráadás

Mennyire vonzó a te vállalatod munkáltatóként?

A mai generáció munkavállalói számára kulcsfontosságú, hogy szeretnek-e dolgozni a munkahelyükön. A közösségi média korában mindenki tájékozott arról, mi történik a munkahelyén és hogyan élik mindennapjaikat. Amikor egy barátunk például céges utazáson vesz részt, akkor mi is elvárjuk, hogy saját munkahelyük is hasonló lehetőségeket kínáljon.

Az üzleti utazást ösztönző program nemcsak az alkalmazottak motivációját növeli, hanem jelentősen hozzájárul a vállalat hírnevének építéséhez is. Amikor egy munkavállaló megosztja pozitív élményeit az utazásról, az automatikusan javítja a cég imázsát, és vonzza az új tehetségeket is.

Most pedig nézzük meg részletesen, hogy min ne spóroljunk, ha jutalmazó utazást szervezünk alkalmazottainknak:


Mi az, amin NE spóroljunk egy INCENTIVE utazás során?

Egyből eszetekbe juthat, hogy persze magunk felé hajlik a kezünk, hiszen minél drágább egy incentive utazás, annál jobb a szervezőnek… Ezt azonban cáfolnunk kell, mert kifejezetten hibának tartjuk, ha csak az ár a lényeg akár melyik oldalt is nézzük az incentive utak tekintetében. Ha nem jól választjuk meg, hogy mire akarunk és mire nem akarunk költeni, akkor mindegy, hogy drága vagy olcsó, nem éri el a célját – és mi sem! Az incentive programok különböző formában jelenhetnek meg, például jutalomutazások, bónuszrendszerek vagy belső versenyek formájában.

Az incentive utak résztvevői más megközelítéssel szemlélik a szolgáltatásokat,  mintha a saját zsebükből fizetnék. Ez azt jelenti, hogy sokkal kritikusabbak minden hibával vagy gyenge megvalósítással kapcsolatban. Erre fel kell készülni az incentive utazás szervezése, előkészítése során és eleve így kell kidolgozni a teljes programot. 

6 szempont, amelyre szánjunk elég időt, ha incentive utazást szervezünk!

1. Az incentive utazás előkészítési ideje

Az incentive programok különböző formában jelenhetnek meg, például jutalomutazások, bónuszrendszerek vagy belső versenyek formájában.
Mivel az incentive utak a nagyvállalatok jutalmazása a dolgozók felé, ezért fel kell mérnünk pontosan, hogy mire lenne igény a jutalmazottak és a cég részéről is. Itt már az elején megvan a lehetőség a legsúlyosabb melléfogások kivédésére. Fontos, hogy ne mi akarjuk megmondani, hogy „nektek ez lesz a jó” – tiszteljük meg a megbízót és a leendő utasokat, hogy elmondhassák akár burkoltan akár nyíltan is a véleményüket.

Állítsuk be az incentive utazás tervezett költségkeretét – és az ehhez tartozó elvárásokat is!

Kalkuláljunk több alternatívával – mert választani mindig kényelmesebb és utólag is sokkal könnyebben igazolható a közös akarat, hogyha választás eredménye lett és nem kényszer volt.

2. Az incentive utazás funkciójának kidolgozása

Mire való egy incentive utazás?  – motiválni a dolgozókat és értékesítési partnereket. 

Ha méltatlanul kevés anyagi forrást szánunk rá, akkor pont az ellenkezőjét éri el, demotiválja őket és egymás hergelni fogják a csalódott kritikussá váló jutalmazottak. Hiszen azt érzik, hogy rajtuk spórolt a cég és csak látszólag, a csomagolásban kedveskedett. Természetesen, ha erősen korlátos az anyagi forrásunk, akkor sokkal többet ér egy kiváló vacsora vagy csapatépítő nap, mint egy gyengén kivitelezett incentive utazás.

Mit szeretnénk elérni a jutalmazással – szakmai töltetet adni, vagy egyszerűen csak kapcsolatot erősíteni, avagy mindkettőt? Ha fontos az alapvető tudás bővítése, akkor ez legyen komoly része az incentive utazásnak. Persze arányaiban ne legyen többségben a szakmai program, mert akkor „munkaszerű” lesz. Ezt úgy lehet enyhíteni, ha a „hasznos, de dolgozós” incentive programok sikeres teljesítéséért külön jutalom jár (amelyet természetesen nem felejtünk el átadni).

3. Az incentive utak résztvevőinek kiválasztása

Ne azt küldjük, aki csak „szimpatikus”, hanem aki hozza az eredményt!

Komoly megtérülést mutat: 112% ROI, azaz több, mint dupláját hozza egy jól megválasztott és kivitelezett incentive program. Példa: 

ha 3.000.000 Ft-ot költünk fejenként egy incentive-re, az 6.360.000 Ft-ot hozhat növekedésként a cégünknek. 

Hát ezért ne spóroljunk rajta…

>>  AJÁNLATKÉRÉS ITT   <<   

Míg a szimpatikus dolgozó a szimpátiát fogja növelni, addig az eredményes az EREDMÉNYT! Fontos tehát, hogy milyen eredményt várunk.

4. Az incentive utazás típusának kiválasztásán

„Dobozos” vagy egyedi? Tegyük fel magunknak a kérdést, hogy melyiktől várunk több hatást? A dobozos előnye, hogy kész, és minden előre kalkulálható – persze változtatni nehezen tudunk rajta. Az egyedi pedig kicsit több előkészítési időt kér, ugyanakkor teljesen személyre szabható. 

Látjuk-e előre, hogy mikorra kellene ütemezni, vagy váratlanul jelenik meg az igény? Ha előre készülünk, ne vessük el a személyre szabhatóság kényelmét, de ha váratlan helyzet áll elő, akkor is mérlegeljünk, hogy az incentive utazás kipipálásával még nem biztos, hogy elértük a kellő motivációt.

5. Az incentive utazások visszajelzésein – előtte, alatta és utána

A résztvevők incentive programokkal kapcsolatos őszinte visszajelzéseit tervezetten és rendszeresen gyűjtsük be a túra előtt, alatt és utána is. 

6. A Guide

Az incentive program kompetens legyen, ha drága is. Mérjük fel, hogy egy csapat mozgását, tájékozódását egy teljesen idegen, sőt sokszor nagyon más kultúrában mennyire indokolt helyi szakértővel támogatni az incentive programot? Mennyire éri meg ezt megspórolni és felesleges stressznek kitenni a jutalmazottakat?

Egy incentive utazás célja a legtöbb esetben az elismerésen és a jutalmazáson felül a szakmai fejlődésre és csapatépítésre való ösztönzés, és ezen folyamatnak elengedhetetlen moderátora a csoport kísérője. Ez legtöbbször a cég egy erre dedikált dolgozójának utazását jelenti aki összefogja a csapatot, ugyanakkor ez a személy legtöbbször nem jártas az adott desztinációban illetve az utazás számos komplikációhoz vezethet ami veszélybe sodorhatja az utazás célját: hogy jól érezze magát a csoport. 

Az incentive utak sikerének záloga lehet egy tapasztalt és helyi viszonyokhoz jól értő idegenvezető alkalmazása, aki a nyelvi akadályokon felül a helyi ismeretével és tapasztalataival teszi gördülékennyé az incentive utazást. Természetesen egy idegenvezetői szolgáltatás többletköltséggel jár, ugyanakkor ez a befektetés teszi „betonbiztossá” az incentive utak sikerességét, ugyanis nem várt események bármikor felléphetnek és tapasztalataink alapján erre egy „expert” idegenvezető problémamegoldó és esetenként improvizatív képessége jelenti a megoldást (nem is beszélve az utasok biztonságérzetéről amit egy helyi szakértő jelenléte okoz).


INCENTIVE PROGRAMOK

Most, hogy áttekintettük az ösztönző utazások fő előnyeit és megosztottunk néhány hasznos tippet, amit érdemes figyelembe venni, tekintsük át, milyen változatos lehetőségek állnak rendelkezésedre. 

Az incentive utazások során számos izgalmas programot kínálnak az utazási irodák, amelyeket a résztvevők motiválására és szórakoztatására terveztek. 

Ezek közé tartoznak:

Kulturális programok:

Városnéző túrák, múzeumlátogatások, helyi kulturális események pl.: Rio de Janeiro, Brazília, Karnevál, vagy München, Németország, Oktoberfest.

Szabadidős tevékenységek:

Wellness és spa programok. Privát folyami/tengeri hajóbérlés illetve hajótúrák pl.: folyami hajótúra, zenés naplemente program a Costa Brava öblében privát yacht-on stb, sétahajókázás a Boszporusz öblében.

Különleges élmények:

 Hajókirándulások, hőlégballonozás, szafari túrák pl:. afrikai (Tanzánia, Dél Afriaki Köztársaság) uticélokon szafari program vagy canyoni illetve rafting (Pl. Szlovénia).

Gasztroélmények:

Speciális vacsoraest és kulináris élmény egy különleges étteremben (pl.:steak vacsora Michael Jordan saját steakházában), borturizmus/bortúrák (pl.: Porto/Duro völgy bortúra)

Team building programok:

„Házibajnokságok” alapesetben pl.: bowling, gokart vagy desztinációtól függően speciálisabb közös élmények pl.: Jet ski bérlés, vízi sí, banán csőhajózás stb.

Kérj személyre szabott ajánlatot most incentive utakhoz! 

Csapatunk 33 éves tapasztalattal áll rendelkezésedre! Kérd ajánlatunk és bízd ránk az utazás szervezését. Legyen szó incentive utakról, üzleti partnerkapcsolatok ápolásáról vagy csapatépítésről, mi segítünk az optimális program összeállításában és lebonyolításában.

>>  AJÁNLATKÉRÉS  <<   

>>  KAPCSOLATFELVÉTEL  <<  


 EZ IS ÉRDEKELHET : Üzleti és céges utaztatás - minden, amit tudnod kell!

GYAKORI KÉRDÉSEK:

Mi az incentive utazás?

Az incentive utazás egy olyan jutalomprogram, amelyet vállalatok kínálnak alkalmazottaiknak a teljesítményük elismeréseként. Ezek általában motivációs céllal szervezett, különleges helyszíneken zajló utazások, amelyek célja a munkavállalók motivációjának növelése és a munkahelyi teljesítmény ösztönzése.

Hogyan tervezzek ösztönző utazást?

Ösztönző utazás tervezése során először határozd meg a célt és a résztvevők profilját, majd válassz olyan helyszínt és programokat, amelyek motiváló hatással lesznek a résztvevőkre. Fontos figyelembe venni az egyéni preferenciákat és a vállalat céljait is.

Mennyibe kerül egy incentive utazás?

Egy incentive utazás ára összetett kérdés, ugyanis függ a tervezett létszámtól, az adott úti céltól, illetve az igényelt szolgáltatások minőségétől (pl. utazási osztály, szállás jellege és kategóriája illetve elhelyezkedése stb.). Az alapvető költségeken felül, mint repülőjegy és szállás és földi közlekedés, egy nagyon fontos paraméter az étkezések és ellátások költsége az utazás során, illetve érdemes kalkulálni az utas és útlemondási biztosítások és szabadidős és/vagy tematikus programok költségeivel. Az incentive jellegű utazások jellemző összetettsége miatt, erősen ajánlott egy szakértő, erre specializálódott iroda segítségét kérni a lebonyolításban, ezzel a szakértői utazásszervezésen felül átlátható költségkontroll áll majd a rendelkezésére. 

Milyen desztinációk közül választhatok?

Az ösztönző utak esetében a leggyakoribb az egyébként is népszerű desztinációk, ugyanakkor többségében a megrendelők egzotikus úti célokat közelítenek meg. Az incentive utazás fő célja a legtöbb esetben az utazók jutalmazása, ezáltal különleges, és nehezebben megközelíthető desztinációkra esik jellemzően a választás. Rendkívül népszerű egzotikus úti célok például a Maldív-szigetek, Seychelle-szigetek, illetve a Karib-térség szigetei, de akadnak specifikus igények például egy szafari Tanzániában, vagy egy privát Földközi-tengeri hajótúra formájában. Érdemes a választás előtt feltérképezni, a jutalmazottak érdeklődési körét avagy speciális igényeit, ami alapján a szakértő szervező segít megtalálni a tökéletes választást.

Hogyan foglalhatok incentive utazást?

Az ösztönző utazás lefoglalását a komplexitásából adódóan erősen ajánlott arra specializálódott utazási irodánál lefoglalni. Az önállóan foglalt utazások kényelmesen megoldhatóak az interneten amíg kimerülnek egy oda-vissza fapados repjegy és egy apartman lefoglalásában, azonban egy incentive utazás esetében az utazás kezdetétől a hazaérkezésig egy összetett szervezés szükséges, kitérve minden apró részletre, felkészülve helyi adottságokra, kulcsfontosságú információkra és minden potenciális komplikációkra. Tapasztalataink alapján egy ilyen út önálló összeállítása nagy eséllyel katasztrofális véget érhet, és az utazás küldetése sikertelenné válik, az utazók elégedetlenül vagy frusztrált állapotukban nem fognak honoráriumként gondolni az útra.

Mit kell tudnom a biztosításról?

Egy incentive csoportos utazás esetén a biztosítás kulcsfontosságú tényező. Három fontos eleme, az utasbiztosítás, az útlemondási biztosítás és a kettő kombinációjából készült termékek. Mint jutalmazó, gondoskodni kell az utasok biztonságáról, illetve biztonságérzetéről ehhez a legjobb eszköz az utasbiztosítás, ugyanakkor mint az utazás költségének terhét viselője az útlemondási biztosítással csökkenteni lehet a nem várt baleset vagy betegségek miatti lemondások okozta veszteségeket. Különböző speciális utazások esetén (pl. extrém sport vagy szafari) erre specializálódott biztosítási termék megkötése szükséges, ugyanis könnyen lehet, hogy a hagyományos termékek nem is érvényesíthetőek ilyen utazásokon ezért erősen javasolt szakértőhöz fordulni a kérdésben.

Mi történik, ha lemondom az utazást?

Minden szakértő iroda által leszervezett incentive úthoz készül egy utazási szerződés, amely magába fooglallja az adott foglalás lemondási, illetve módosítási feltételeit. Ezek szerződésenként eltérőek, de jellemzően az utazási időpont közeledtével egyre szigorúbb feltételrendszerrel készülnek, hiszen a szolgáltatók is ezen kötbéreket/feltételeket alkalmazzák az iroda irányába. Csoportos foglalások esetén amennyiben arra szakosodott irodánál foglalsz, jellemzően az egyes utazó személyi változásokat rugalmasabban tudják kezelni, de az utolsó pillanatos nem várt baleset vagy betegség miatti lemondásra a legjobb megoldás az útlemondási biztosítás megkötése.

Kell idegenvezető egy incentive úthoz?

Nem feltétlenül szükséges, hogy minden esetben idegenvezető legyen jelen egy jutalmazó úton, ugyanakkor ez nagyban függ az utazás jellegétől és a csoport utazási tapasztalataitól és hogy utazik-e tapasztalt kísérő az utazást megrendelő cég képviselőjeként. Ennek ellenére erősen ajánljuk, hogy ne spóroljanak a szakértő vezetőn, amennyiben az utazás tartalmaz tematikus kulturális vagy egyéb speciálisabb elemet (pl természetjárás, hegymászó túra stb.), ugyanis könnyen válhat az egyébként feledhetetlen élmény egy kellemetlen eseménnyé, ha a csoportnak nincs egy tapasztalt vezetője. Egy szakértő helyi idegenvezető ismeri azon rövid utakat, hatékony trükköket és a rejtett kulturális/természeti értékeket, ami a tökéletes recept egy páratlan utazási élményhez, amik növelik a jutalmazott utazók elégedettségét, ezért érdemes elgondolkodni rajta, mint befektetésen.