fb pix
mortons travel

Élő rakétaindítás Kiss László csillagásszal Floridában! / Hawaii körutazás Vujity Tvrtko és Gyémánt Balázs idegenvezetésével

Mi az, amin NE spóroljunk egy INCENTIVE utazás során?

Egyből eszetekbe juthat, hogy persze magunk felé hajlik a kezünk, hiszen minél drágább egy incentive utazás, annál jobb a szervezőnek… Ezt azonban cáfolnunk kell, mert kifejezetten hibának tartjuk, ha csak az ár a lényeg akár melyik oldalt is nézzük az incentive utak tekintetében. Ha nem jól választjuk meg, hogy mire akarunk és mire nem akarunk költeni, akkor mindegy, hogy drága vagy olcsó, nem éri el a célját – és mi sem!Az incentive programok különböző formában jelenhetnek meg, például jutalomutazások, bónuszrendszerek vagy belső versenyek formájában.
Az incentive utak résztvevői más megközelítéssel szemlélik a szolgáltatásokat,  mintha a saját zsebükből fizetnék. Ez azt jelenti, hogy sokkal kritikusabbak minden hibával vagy gyenge megvalósítással kapcsolatban. Erre fel kell készülni az incentive utazás szervezése, előkészítése során és eleve így kell kidolgozni a teljes programot. 

6 szempont, amelyre szánjunk elég időt, ha incentive utazást szervezünk!

1. Az incentive utazás előkészítési ideje

Az incentive programok különböző formában jelenhetnek meg, például jutalomutazások, bónuszrendszerek vagy belső versenyek formájában.
Mivel az incentive utak a nagyvállalatok jutalmazása a dolgozók felé, ezért fel kell mérnünk pontosan, hogy mire lenne igény a jutalmazottak és a cég részéről is. Itt már az elején megvan a lehetőség a legsúlyosabb melléfogások kivédésére. Fontos, hogy ne mi akarjuk megmondani, hogy „nektek ez lesz a jó” – tiszteljük meg a megbízót és a leendő utasokat, hogy elmondhassák akár burkoltan akár nyíltan is a véleményüket.

Állítsuk be az incentive utazás tervezett költségkeretét – és az ehhez tartozó elvárásokat is!

Kalkuláljunk több alternatívával – mert választani mindig kényelmesebb és utólag is sokkal könnyebben igazolható a közös akarat, hogyha választás eredménye lett és nem kényszer volt.

2. Az incentive utazás funkciójának kidolgozása

Mire való egy incentive utazás?  – motiválni a dolgozókat és értékesítési partnereket. Ha méltatlanul kevés anyagi forrást szánunk rá, akkor pont az ellenkezőjét éri el, demotiválja őket és egymás hergelni fogják a csalódott kritikussá váló jutalmazottak. Hiszen azt érzik, hogy rajtuk spórolt a cég és csak látszólag, a csomagolásban kedveskedett. Természetesen, ha erősen korlátos az anyagi forrásunk, akkor sokkal többet ér egy kiváló vacsora vagy csapatépítő nap, mint egy gyengén kivitelezett incentive utazás.

Mit szeretnénk elérni a jutalmazással – szakmai töltetet adni, vagy egyszerűen csak kapcsolatot erősíteni, avagy mindkettőt? Ha fontos az alapvető tudás bővítése, akkor ez legyen komoly része az incentive utazásnak. Persze arányaiban ne legyen többségben a szakmai program, mert akkor „munkaszerű” lesz. Ezt úgy lehet enyhíteni, ha a „hasznos, de dolgozós” incentive programok sikeres teljesítéséért külön jutalom jár (amelyet természetesen nem felejtünk el átadni).

3. Az incentive utak résztvevőinek kiválasztása

Ne azt küldjük, aki csak „szimpatikus”, hanem aki hozza az eredményt!

Komoly megtérülést mutat: 112% ROI, azaz több, mint dupláját hozza egy jól megválasztott és kivitelezett incentive utazás. Példa: ha 3.000.000 Ft-ot költünk fejenként egy incentive-re, az 6.360.000 Ft-ot hozhat növekedésként a cégünknek. Hát ezért ne spóroljunk rajta…

Míg a szimpatikus dolgozó a szimpátiát fogja növelni, addig az eredményes az EREDMÉNYT! Fontos tehát, hogy milyen eredményt várunk.

4. Az incentive utazás típusának kiválasztásán

„Dobozos” vagy egyedi? Tegyük fel magunknak a kérdést, hogy melyiktől várunk több hatást? A dobozos előnye, hogy kész, és minden előre kalkulálható – persze változtatni nehezen tudunk rajta. Az egyedi pedig kicsit több előkészítési időt kér, ugyanakkor teljesen személyre szabható. 

Látjuk-e előre, hogy mikorra kellene ütemezni, vagy váratlanul jelenik meg az igény? Ha előre készülünk, ne vessük el a személyre szabhatóság kényelmét, de ha váratlan helyzet áll elő, akkor is mérlegeljünk, hogy az incentive utazás kipipálásával még nem biztos, hogy elértük a kellő motivációt.

5. Az incentive utazások visszajelzésein – előtte, alatta és utána

A résztvevők incentive programokkal kapcsolatos őszinte visszajelzéseit tervezetten és rendszeresen gyűjtsük be a túra előtt, alatt és utána is. 

6. A Guide

Az incentive program kompetens legyen, ha drága is. Mérjük fel, hogy egy csapat mozgását, tájékozódását egy teljesen idegen, sőt sokszor nagyon más kultúrában mennyire indokolt helyi szakértővel támogatni az incentive programot? Mennyire éri meg ezt megspórolni és felesleges stressznek kitenni a jutalmazottakat?

Egy incentive utazás célja a legtöbb esetben az elismerésen és a jutalmazáson felül a szakmai fejlődésre és csapatépítésre való ösztönzés, és ezen folyamatnak elengedhetetlen moderátora a csoport kísérője. Ez legtöbbször a cég egy erre dedikált dolgozójának utazását jelenti aki összefogja a csapatot, ugyanakkor ez a személy legtöbbször nem jártas az adott desztinációban illetve az utazás számos komplikációhoz vezethet ami veszélybe sodorhatja az utazás célját: hogy jól érezze magát a csoport
Az incentive utak sikerének záloga lehet egy tapasztalt és helyi viszonyokhoz jól értő idegenvezető alkalmazása, aki a nyelvi akadályokon felül a helyi ismeretével és tapasztalataival teszi gördülékennyé az incentive utazást. Természetesen egy idegenvezetői szolgáltatás többletköltséggel jár, ugyanakkor ez a befektetés teszi „betonbiztossá” az incentive utak sikerességét, ugyanis nem várt események bármikor felléphetnek és tapasztalataink alapján erre egy „expert” idegenvezető problémamegoldó és esetenként improvizatív képessége jelenti a megoldást (nem is beszélve az utasok biztonságérzetéről amit egy helyi szakértő jelenléte okoz).

Kérj személyre szabott ajánlatot most incentive utakhoz! 

Csapatunk 33 éves tapasztalattal áll rendelkezésedre! Kérd ajánlatunk és bízd ránk az utazás szervezését. Legyen szó incentive utakról, üzleti partnerkapcsolatok ápolásáról vagy csapatépítésről, mi segítünk az optimális program összeállításában és lebonyolításában.

https://uzleti.mortons.hu/#kapcsolat