Az Airlineratings.com azt a nem apró célt tűzte ki magának, hogy a összegyűjtse a világ valamennyi légitársaságára vonatkozó, szakértői és utasok általi értékeléseket, a hivatalos biztonsági ellenőrzések eredményeit, és az általuk bevezetett fejlesztéseket és egyéb (pl. zöld) projekteket, és rangsorolja őket egy maximum 7 csillagos rendszerben.

A 2023-as év legjobb légitársasága: Air New Zealand

Az idén első helyet szerző új-zélandi Air New Zealand több szempontból is a lista élmezőnyébe tartozik. Mint minden légitársaságot, őket is érintette a világjárvány, a repülőtéri zavarok és az utóbbi másfél év szélsőséges időjárása (extrém magas hőmérsékletben például van, hogy nem tudnak a gépek felszállni a kifutópályák limitált hossza miatt), de a felkészült vezetőségének és dolgozóinak hála kiemelkedően jól vették ezeket az akadályokat. A légitársaság ezen kívül különösen elkötelezett az utasai kényelme mellett, és ezt nem csak az első osztályon utazók irányába mutatja, hanem nagy hangsúlyt fektet a turistaosztályon utazókra is. 

skynest alvóhelyek új zéland légitársaság air new zealand

2024 szeptemberében vezetik be a Skynest nevű innovációt, melynek keretében hosszú távú járataikon (mint például a New York és Auckland közötti 17 órás út) emeletes alvókapszulákat helyeznek el. Ezzel az Air New Zealand egyértelműen ki fog tűnni a légitársaságok sorából, hiszen fekvőhelyeket általában csak az első vagy esetleg az üzleti osztályok kínálnak. 
Az idén 26 éves Az Ötödik Elem című sci-fiben is láthattuk a Skynesthez hasonló rendszer hatékonyságát a hosszú távú utakra - bár ott azért a biztonság kedvéért elaltatták az utasokat.

Az alvókapszulák egy-egy ágyát a jegyárukhoz hozzáadott felár mellett előre bérelhetik majd a turistaosztályon utazók, 4 órás blokkokban. Az alvókapszulák tartalmazni fognak USB-csatlakozót, olvasólámpát, füldugót és lepedőt, párnát és takarót. A személyzet minden utas négy órája letelte után tiszta ágyneműt húz.
A légitársaság szerint az alvás lehetősége nagyban elő fogja segíteni a légi utazás utáni fáradtság csökkentését, ami mind üzleti, mind kikapcsolódási céllal utazók számára előnyt jelenthet és reményeik szerint forradalmasítani fogja a turistaosztályon utazók utazási élményét.

Második helyen a korábbi győztes Qatar Airways

qatar airways légitársaság

A második helyezést elérő Qatar Airways nem először szerepel előkelő helyen a listán: 2021-ben és 2022-ben is első helyen végzett. A Közel-Keleti légitársaság a világjárvány során szinte szakadatlanul üzemelt, és ez az elhatározás a világ legnagyobb nemzetközi légitársaságává tette. Többek között emiatt a magas szintű elkötelezettség miatt választotta világelsővé az Airlineratings.com. Idén továbbra is kiválóan teljesít, és így a tiszteletre méltó második legjobb pozíció mellett kiérdemelte a weboldal legjobb üzleti osztály, legjobb catering és legjobb közel-keleti légitársaság díját is. 
 
A teljes lista

Íme az Airlineratings.com 2023-as listája a világ legjobb légitársaságairól. Külön feltüntettük, amennyiben az adott légitársaság a portál valamely más lényeges díját is elnyerte. 
1. Air New Zealand 
2. Qatar Airways 
3. Etihad Airways (legkörnyezetbarátabb légitársaság) 
4. Korean Air 
5. Singapore Airlines (legjobb első osztály) 
6. Qantas (legjobb várók) 
7. Virgin Australia/Virgin Atlantic (legjobb utaskísérő személyzet) 
8. EVA Air 
9. Cathay Pacific Airways 
10. Emirates (legjobb fedélzeti szórakoztatás, legjobb prémium turistaosztály) 
11. Lufthansa / Swiss 
12. SAS 
13. TAP Portugal 
14. All Nippon Airways 
15. Delta Air Lines 
16. Air Canada 
17. British Airways 
18. Jet Blue 
19. JAL 
20. Vietnam Airlines 
21. Turkish Airlines 
22. Hawaiian 
23. KLM 
24. Alaska Airlines 
25. United Airlines 

A világ legjobb légitársaságai

A portál egy helyen igyekszik összegezni a különböző légitársaságokról fellelhető valamennyi információt, ezzel könnyítve az utasok tájékozódását. Az Airlineratings.com ezen kívül 2014 óta minden évben összeállítja a világ legjobb légitársaságainak listáját.

A listában azon légitársaságok szerepelnek, amelyek az utasbiztonsági értékelések alapján 7 csillagot érnek el, és ezen felül az utasok kényelmének biztosítása és javítása érdekében lényeges újításokat vezetnek be. A weboldal szakértői a rangsor kialakításában többek között különösen tekintettel vannak arra, hogy a légitársaság a kiszolgálás, innováció és a személyzet elkötelezettsége szempontjából is konzisztensen magas színvonalat nyújtson, és ez alapján minden évben azok a légitársaságok kerülnek az lista élére, melyek az utasok kényelme szempontjából az élmezőnyben járnak.