Kötelezettségmentes ajánlataink: Hawaii Zanzibár New York

Hogyan hat ránk az időeltolódás?

Ha távoli országokba utazunk, nemcsak a több órás utazás velejárója az erős fáradtság, a fejfájás és nemcsak emiatt tapasztalhatunk alvási zavarokat, hanem a "jet lag" is hatással lehet ránk.

jetlag

A jet lag a szervezet cirkadián-ritmusának felborulása az időzónák eltolódása miatt. Azt is mondhatjuk, hogy „belső óránkként” ketyeg, amelyet a testünk génjei, egyéni szokásaink, illetve a környezeti hatások is befolyásolnak. Amikor időzónákat repülünk át, felborítja a szervezet egyensúlyát az időeltolódás, de további kiváltó ok lehet a nyomáskülönbség.

A jet lag vizsgálásakor az utazók leginkább erős fejfájásról, szokatlan idegességről, étvágytalanságról,koncentrálási zavarokról, alvási problémákról, illetve enyhe depresszióra utaló tünetekről számolnak be. Ha esetleg vérszegény az utas vagy szív- és vérkeringési problémái vannak, még erősebbek lehetnek ezek a tünetek, de meg kell említeni a repülés közbeni alkoholfogyasztást, amely szintén emeli a kockázatot.

airplane seats

Mit tehetünk a jet lag tünetei ellen?

Először is: éljünk egészségesen, sportoljunk, figyeljünk oda az étkezésre! Egy jó kondiban lévő szervezetet kevésbé visel meg a jet lag (is).

Akinek ismert betegsége van (tüdő-, szív- és érrendszeri probléma vagy például cukorbetegség), készüljön fel az utazásra jól beállított gyógyszerekkel, szükséges óvintézkedésekkel (kompressziós harisnya, elegendő cukorpótlás, stb.). A tünetek megjelenésekor inkább mérlegeljünk, mit kockáztatunk!

Fogyasszunk sok folyadékot, alkoholt és kávét pedig csak mértékkel!

Megérkezés után próbáljunk meg minél hamarabb a helyi időhöz alkalmazkodni, így a szervezet is hamarabb át tud állni.

További hasznos tanácsokat itt olvashat: Utazási betegségek

Megtekintett ajánlatok
Legnépszerűbb oldalaink