2015 kedvenc luxushajói

Tetszik? Oszd meg:

Száz évvel ezelőtt még azért ültek hajóra őseink, hogy eljussanak A-ból B-be. A legtöbb utasnak az utazás maga inkább tömény szívás volt. Ma azért ülünk hajóra, hogy ott legyünk. Csak az út van maga – a tiszta élvezet.
Oké, szóval hajózni jó. De mégis melyiket válasszuk? Mert ha egy kicsit körbenézünk, látjuk hatalmas választék van karibi hajóutakból. A Cruise Crtitics Editors Picks Awards szigorú ítészei szerint ezek 2015 kedvenc luxushajói:
És a győztesek…
A legjobb hajó: Quantum of the Seas
A hajó tényleg elképesztő. Már nem úszó szálloda, sokkal inkább úszó város. 16 fedélzete van, benne 2090 kabin. Amelyek nem a tengerre néznek, ott is “virtuális balkont” csináltak – egy, a padlótól a plafonig érő LCD képernyőt építettek beléjük, hogy az utasok lássák a tengert. Akinek ez – vagy a valódi balkon – kevésnek tűnik, annak ott a hajó legfelső szintjén egy, a London Eye kapszuláihoz hasonló üvegbuborék. Ezt egy 30 méteres daruszerű karral lógatják be a tenger felé – elképesztő érzés lehet lebegni a hullámok felett, és nézni a játékos delfineket. (No persze tériszonyosoknak nem a legjobb buli).
A hajó végében található a hatalmas, több szinten átívelő és 270 fokos panorámát kínáló, 540 fő befogadására alkalmas two70 terem. Míg nappal a hatalmas üvegfelületeken keresztül az óceánt csodálhatjuk, addig sötétedés után gigantikus LED kijelzők forognak be az üveg elé és a több elemből álló, de összesen 45 méter széles 12K felbontású kijelzőn különböző tájakat, hangulatokat vetítenek. Van 18 különböző étterem, de a legtrendibb a Bionic bar, ahol tabletről lehet rendelni – a koktélt pedig robotok készítik (Wow). A legnagyobb terem, a kisebb stadion méretű SeaPlex rugalmasan, pillanatok alatt alakítható az egyes szórakoztató tevékenységek, sportterek között. Itt található a világ első hajón létesített dodzsem pályája, de könnyen átalakítható kosárpályává, görkori pályává, vagy akár cirkusszá is, lengő trapézokkal. A sportokból pedig a legmenőbb a hullámmedence, és a szimulált ejtőernyős ugrás.
Quantum-of-the-seas-flowriderquantum5SaePlex
Családosoknak ajánlott: Disney Cruise Lines
Hát igen, már a név is kötelez. Igen, ezt a társaságot erre találták ki. Gyermekeik itt is azokat a mesefigurákat találhatják, akiket egyébként a tévében képtelenek megunni. Ettől persze a szülők még utálhatnák a dolgot, de van sok szolgáltatás, ami nem csak gyermek-, hanem szülőbaráttá is teszi a Disneyt. A gyermek animációk korcsoport szerint működnek – a kisebbekkel külön foglalkoznak, és külön a tinikkel így nem kell aggódni azon, hogy a gyereket leverik a mászókáról. A hajó kiköt a Disney magánszigetén (ilyen is van neki), ahol teljes biztonságban lehet kinn hagyni a gyereket a parton. És, ami talán a legjobb ötlet – a Dine and Play. A gyerekek, ha megunták a vacsorát – elég hamar képesek rá – elhúzhatnak a játszóházba, ami közvetlenül az étterem mellet van, apa meg anya egy kis nyugalomban eheti meg a maradékokat. Az üdítő pedig ingyenes.
h3
A legjobb útvonalak: Princess Cruises
A hajóik inkább közepesek – messze nem tudnak annyit, mint a Quantum. Ők nem a külcsínre, hanem a belbecsre mennek. Semelyik másik társaság nem ad annyiféle útvonalat, mint ők. A 17 hajó 115 útvonalon, több, mint 350 kikötőt érint. És maguk az útvonalak is sokkal alaposabban vannak kidolgozva, mint más társaságoknál. A hajóutak alapjában véve – ahogy fent is írtuk – nem A-ból B-be vezetnek, a lényeg a fedélzeten mindenféle szórakozással töltött idő. Nem véletlen, hogy ott erősek, ahol nem éppen a karibi napsütés a fő élvezeti cikk, ők kínálják a legtöbb utat Alaszkába. A csúcstermék, a gyémánt a hercegnő koronáján azonban a 111 napos (!) világkörüli út. Minden évben január 23-án indul Los Angelesből, majd következnek a déli tengerek – Szamoa, Új-Zéland, Ausztrália – aztán egy kör Délkelet-Ázsiában. Egy kis kitérő az Arab-öbölbe (Dubait nem lehet kihagyni), majd a Vörös-tenger (elmennek Luxorba is azért), és végig a Szuezi-csatornán. Ekkor már jócskán bent járnak az áprilisban. A tavaszi ég alatt hajóznak a Földközi-tengeren, ahol már minden nap más-más olasz, francia, spanyol kikötőbe néznek be. Aztán – Madeira érintésével – át az Atlanti-óceánon, és miután egy kis kitérőt tettek a karibi vizeken, a Panama-csatornán keresztül térnek vissza Los Angelesbe május közepére. Aki ezt végigcsinálja, annak egészen biztosan ez lesz élete legnagyobb élménye – igaz, nem egy olcsó kis élmény lesz. Alsó hangon – belső kabinban – két főre 20 ezer dollár (több, mint 5 millió forint).

Tetszik? Oszd meg:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.